نماز و معنويت درماني2

 

کورتيزول با معنويت درماني به شدت کاهش مي‌يابد
وي به روش اجراي اين تحقيق نيز اشاره کرد و گفت: در اين مطالعه، ما ميزان کورتيزول را در سه گروه از افراد، شامل مبتلايان به سرطان تحت معنويت درماني، مبتلايان به سرطان تحت درمان‌هاي متداول دارويي و افراد سالم، در مراحل مختلف سنجش و مشخص کرديم، کورتيزول با معنويت درماني به شدت کاهش مي يابد.

رييس مرکز تحقيقات سرطان به بالا بودن شديد کورتيزول يا هورمون‌هاي کورتوني در مبتلايان به بيماري‌هاي سخت مانند سرطان، هورموني که از غدد فوق کليوي در جريان بيماري‌ها ترشح مي‌شوند و موجب اضطراب بيماران مي شود‌، اشاره کرد و گفت: پايين آمدن اين هورمون به نفع درمان بيمار است و در تحقيقات ما مشخص شد اين هورمون در جريان معنويت درماني در بيماران حتي از افراد سالم نيز پايين‌تر مي‌آيد و به درمان آنها کمک مي‌کند.

وي گفت: تحقيقات نشان مي‌دهد اگر افراد در 17 رکعت نماز براي لحظاتي دل به خداوند بسپارند و به ايمان قلبي برسند، تمام اين اتفاقات از کاهش کورتيزول و حتي تغيير بيان ژن ها به سمت سلامت، در آنها اتفاق مي‌افتد.

 

خبرگزاري بين‌المللي قرآن‌(ايکنا)، دکتر اسماعيل اکبري، تاريخ انتشار: 21 دي 1393
سايكوآنكولوژي، موضوعي ميان‌رشته‌اي از حوزه‌هاي روانشناسي، سبك زندگي و آنكولوژي است كه به مبحث روانشناسي در بيماري سرطان گفته مي‌شود. اين رشته به فرآيند درماني جامع توجه دارد و به موضوعات رفتاري-روانشناختي در طول درمان و عوارض آن مي‌پردازد.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.