بمب هاي مسير خوشبختي (علل مخرب مادي و متافيزيكي)

 

پرسش:
چه قدر سهم شيطان و لشكر او در ناشادي و كدر شدن روابط خانوادگي دخيل است؟

پاسخ
ناشادي و كدر شدن روابط خانوادگي علل زيستي، روان شناختي، اجتماعي و معنوي دارد. بايد هر مرد و زني خود را يك محقق بداند. روش تحقيق علمي متناسب با زندگي را يادبگيرند و سبب‌شناس شوند. لازم است مسير زندگي مين‌روبي شود اين مين‌ها را ذهن غفلت‌زده، دوستان نادان و دشمنان آگاه يعني شيطان جني و انسي در مسير ما مي‌گذارند. «نفوس بد زدن» و «ذهن‌خواني» و «استدلال‌هاي احساسي و هيجاني» از قوي ترين بمب‌هاي اين مسير است كه تركش‌هاي آن مي‌تواند دمار از خوشبختي ما درآورند. بايد اعتراف كرد كه بشر نوعا با تمام هارت و پورت و پوزي كه به حيوانات مي‌دهد روشمند زندگي نمي‌كند.

همسرگزيني و تشكيل خانوده، بخش زيادي از ايمان ما را حفظ مي‌كند. داد شيطان با ازدواج و روابط شيرين همسران بلند مي‌شود. اگر همسران ديندار هم باشد مانند مار زخم خورده مي‌شود. او و لشكرش براي اين كه مانع سرمايه‌دار شدن معنوي ما شود. يك لحظه هم از پاشيدن تخم اختلاف، بدبيني، كينه‌توزي، نااميدي، بزرگ‌نمايي عيوب‌ريز، ذره نمايي خدمات و نقاط درشت، تحريك و ترغيب به مقايسه‌گري و…دست بر نمي‌دارد. ذهن‌ نگران به پيوسته خطرگريز، سودانديش و راحت‌طلب و سعادت‌جو است، وقتي اين شايعات و شبهات و وسوسه‌هاي شيطان را دريابد با برخورد هيجاني و عجولانه و ذهني‌خواني و پيش‌گويي و نفوس بد زدن و…اوضاع را بدتر و قاراش ميش‌تر مي‌كند.

مژده اين كه خالق زوج آفرين، ما را به موشك‌هاي مختلف نزديك و دوربرد زير، عليه ذهن فريبكار و شيطان و لشكرش مجهز كرده است:
قدرت اراده، پناهگاه ايمان و ذكر و ياد خدا و توسل به ائمه، فال نيك زدن، گريز از فال بد، صدقه، انگشتر عقيق و فيروزه، دعا كردن، انسان با افراد معنوي و عالمان وارسته و آثار آنان.

 

محمدحسين قديري، ماهنامه فرهنگي و تربيتي و اجتماعي خانواده شاد، سال اول، مهرماه 1396، پيش شماره پنجم، ص52 ؛ كانال زندگي آرام.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.