نشست علمی

نشست علمی –پژوهشی با عنوان “شیوه های جمع آوری اطلاعات برای یک سخنرانی مذهبی” در تاریخ 15/7/98 در نمازخانه مدرسه فاطمه المعصومه دلیجان برگزار گردید . در این نشست “استاد فروغی” شیوه های جمع آوری مطالب برای یک سخنرانی مذهبی را بیان فرمودند.

آفت علم و دانش، نسیان و فراموشی است و علم مثمر آن  است که بتوان آنرا به دیگران منتقل کرد تا بهره ببرند . سخنران باید دارای نفوذ کلام باشد تا کلام  موثر واقع گردد. کما اینکه امام علی (ع)در مورد تاثیر و اهمیت نفوذ کلام می فرمایند :"ربما کلام انفذ من سهام “تا در وجود مخاطب انگیزه انجام کاری ایجاد گردد.

سخنران باید برای پر بار کردن متن سخنرانی اهل مطالعه بوده و از منابع دست اول روایی و حدیثی از جمله کتب شیخ صدوق :اکمال الدین ،علل الشرایع ،امالی،اعتقادات،توحید ….استفاده کنند . بهترین منبع قرآن و کتب تفسیری است .از جمله تفسیر المیزان ،تفسیر نمونه ،تفسیر روان جاوید ،تفسیر آسان ،تفسیر نور ،جامع التفاسیر.کتب اخلاقی :معراج السعاده و جامع السعادات ،گناهان کبیره ،پند جاوید آیت ا…مصباح ،مفاتیح  الحیاه که مملو از احادیث اهل بیت می باشد.

راههای شناسایی اعتبار کتاب عبارت است از این که خود اهل تحقیق باشد   ا،ز سویی باید به نویسنده کتب مورد استفاده دقت نظر داشته باشد، بخصوص کتب مستشرقین و کتب تفسیری اهل سنت .همچنین ممکن است نویسنده مورد تایید باشد ولی مترجم مطالبی را مغرضانه اضافه یا حذف کرده باشد . یا اینکه اگر تخصص کافی در شناسایی کتب معتبر نداریم از کتاب شناس و کارشناسان زبده در این زمینه راهنمایی بخواهیم .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.