مديريت دعواهاي خانوادگي2

7. تکنيک حفظ آرامش
وقتي اختلاف و درگيري اوج مي گيرد، حفظ آرامش دشوار است. وقتي مشاجره و رد و بدل شدن عبارت ها و کلمات نامناسب افزايش مي يابد و خشم بر دو طرف مستولي مي شود، نتيجه اي جز بروز احساس هاي بد و آسيب ديدن ندارد. بهترين راه براي مهار مشاجره و نزاع، پيشگيري است. اين توصيه براي پيشگيري از اختلاف و درگيري به شما کمک مي کند.

8. تکنيک درک متقابل
شايد مهم ترين عامل در هر رابطه، تحمل است. تحمل، توانايي است که به سادگي مي توان به دست آورد و به ديگران نيز منتقل کرد. هم چنين، تحمل، به معناي احترام به نيازهاي يکديگر است. براي اجراي موفقيت آميز اين روش بايد خودخواهي و غرور را کنار گذاشت و از همدلي و درک متقابل استفاده کرد.

9.تکنيک اهداي هديه
خشم زماني نمايان مي شود که افراد، احساس قدرشناسي و رضايت نکنند. در اين زمان، افراد عصبي، فرسوده و افسرده مي شوند. براي پيشگيري از برزو چنين علائم و نشانه هايي، زوج ها بايد روش هاي نشان دادن محبت و برقراري ارتباط دوستانه را بياموزند. با هديه دسته گل، کارت تبريک و به زبان آوردن جمله کوتاه «دوستت دارم» مي توان محبت را بروز داد و زمينه برقراري ارتباط دوستانه را فراهم کرد.

10. تکنيک وقت شناسي
درخواست ها بايد در زمان مناسب بيان شوند. اگر يکي از زوج ها، از همسر خود که مشغول کار است درخواستي کند، پاسخ او به احتمال زياد از روي حوصله و خوشايند نخواهد بود. زوج ها بايد زمان مناسبي براي بيان درخواست هاي خود انتخاب کنند.

11. تکنيک گفت و گوي صميمانه
رابطه زن و شوهر مي تواند در طول زمان سرد شود. علت آن مي تواند کمبود و يا عدم ارتباط زن و شوهر باشد. يکي از عناصر مهم تقويت ارتباط زوج ها، گفت و گو درباره نيازها، تجربه ها و اتفاق هاي روزانه است. براي اينکه اين گفت و گو بتواند تاثير خود را در صميميت زوج ها ايجاد کند، هنگامي که همسر شما درباره مسائل روزانه خود صحبت مي کند، دقت و علاقه خود را نشان دهيد.

12. تکنيک تامين سوخت عاطفي
مخزن سوخت عاطفي افراد بايد با اعتماد به نفس و احساس هاي مثبت پر شود تا انرژي لازم براي زندگي فراهم شود. زوج ها، بايد براي پر نگه داشتن اين مخزن به يکديگر هديه بدهند، همديگر را تشويق و کلمه هاي محبت آميز نثار هم کنند.

13.تکنيک القاي حس امنيت
به همان ميزان که همسر خود را مي شناسيم، ممکن است از افکار او هم بي اطلاع باشيم. هرگز نبايد تصور کنيم از کليه نيازهاي همسر خود آگاهيم و آنها را برآورده مي کنيم. اين امر به ما کمک مي کند تا از درباره نيازهايش بپرسيم. نتيجه اين کار، القاي احساس امنيت و احترام به همسر است.

14. تکنيک حفظ حريم خانواده
گاهي اوقات اتفاق هايي مي افتد که فرزندان و خويشاوندان کلمات تند و زننده اي را که ناشي از اختلاف سليقه زوج هاست از آنها مي شنوند. براي جلوگيري از بروز اين اتفاق ها، زن و شوهر پيش از ابراز تصميم ها و نظريه هاي خود درباره مسائل مختلف نزد ديگران بايد از نظرات يکديگر آگاه باشند. حفظ احترام همسر و حريم خانواده و ابراز احساس هاي مثبت به همسر در حضور ديگران مهم است. اين کار مي تواند باعث رفع کدورت و استحکام رابطه زوج ها شود.

 

هفته نامه سلامت

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.