تقويت سيستم ايمني بدن با 9 گام سالم

 

سلامت نيوز:سيستم ايمني بدن همراه با داشتن يک شيوه زندگي سالم از قبيل خواب کافي، ورزش و البته رژيم غذايي مناسب پشتيباني مي شود.
به گزارش سلامت نيوز به نقل از آواي سلامت ،کمبود برخي مواد غذايي بخصوص ويتامين دي، قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي مصنوعي، عدم تعادل در باکتري هاي مفيد روده و … عوامل خطر کليدي براي تضعيف سيستم ايمني بدن است.
در اينجا بهترين گزينه ها براي تقويت سيستم ايمني بدن در فصول سرد سال معرفي شده اند:

خوردن غذاهاي دريايي:
مصرف اين نوع غذاها از قبيل ميگو و ماهي پروتئين مورد نياز بدن را براي توليد سلول هاي سفيد خون که با عفونت ها مبارزه مي کنند، فراهم مي کند. غذاهاي دريايي همچنين حاوي روي براي کوتاه شدن طول دوره سرماخوردگي و آنفلوآنزا هستند.

اجتناب از سيگار:
استعمال سيگار خود عاملي براي افزايش التهاب در بدن و افزايش طول مدت سرماخوردگي است.

شستن دستها:
پيشگيري از سرماخوردگي با شستن دست يکي از راه هايي است که در اين فصل مي ‌توانيد سالم بمانيد. وقتي کسي سرماخوردگي دارد اين بيماري عمدتا از طريق قطرات تنفسي سرفه و عطسه گسترش مي ‌يابد. اما در بسياري از مواقع ما نادانسته اين ذرات بسيار ريز ميکروب هاي سرماخوردگي را روي سطوح لمس مي ‌کنيم و بعد خود را با همان ويروس سرماخوردگي آلوده مي‌ کنيم. برخي ويروس ها و باکتري ها تا چندين ساعت مي ‌توانند روي سطوح سخت مانند ميزها، گوشي تلفن، صفحه کليد رايانه و دستگيره در زندگي کنند. پيشگيري از سرماخوردگي با شستن دست جلوي انتقال ويروس هاي سرماخوردگي و گرفتن ويروس هاي روي سطوح محيط‌تان را مي‌ گيرد.

مصرف پروبيوتيک ها:
اين محصولات باکتري هاي مفيد روده را حفظ مي کنند و براي سلامت سيستم ايمني بدن بسيار ضروري هستند. پروبيوتيک ها ميکروارگانيسم هاي زنده هستند که به مبارزه با باکتري هاي بد مي روند. مطالعات نشان داده ورزشکاراني که روزانه يک مکمل پروبيوتيک دريافت مي کنند، 40 درصد کمتر از سايرين در معرض سرماخوردگي هستند.

مصرف سير:
يک آنتي بيوتيک طبيعي است. ضد باکتري، ضد قارچ و ضد ويروس نيز هست. خاصيت آنتي اکسيداني سير براي مبارزه با عفونت ها مفيد است.

مصرف اسفناج:
اين گياه غذايي نيز درجه ايمني بدن را بالا مي برد و در زيبايي پوست و مو نقش به سزايي دارد. اسفناج همچنين داراي ويتامين هاي آ و ث و ماده ريبوفلاوين (ويتامين ب 2) است. ويتامين ب دو نيز در بازسازي بافت هاي بدن بسيار موثر است.

مصرف قارچ ها:
اين خوراکي سرشار از پلي ساکاريدهايي به نام بتاگلوکان ها هستند که سيستم ايمني بدن را براي جلوگيري از ابتلا به عفونتها فعال نگه مي دارند. اين مواد سلول هاي سفيد خون را تنظيم و در حالت آماده نگه مي دارند و آن هم براي مقابله با حمله مهاجمان خارجي. قارچ همچنين غني از استرول ها و روي است که در تقويت سيستم ايمني بدن نقش دارند.

اضافه کردن سوپ مرغ به رژيم غذايي:
بهترين گزينه غذايي براي تقويت سيستم ايمني بدن براي دفع کردن ويروس هاي سرماخوردگي و آنفلوآنزا است. مطالعات نشان مي دهد که سوپ مرغ حاوي آنتي اکسيداني قوي به نام کارنوزين است که منجر به تقويت سيستم ايمني بدن مي شود.

خواب خوب شبانه:
شواهد قانع کننده اي وجود دارد که نشان مي دهد محروميت از خواب شبانه منجر به تضعيف سيستم ايمني بدن مي شود و با توانايي بدن براي مبارزه با عفونت تداخل دارد. به طوري که افرادي که به اندازه کافي نمي خوابند، بيشتر در معرض ويروس سرماخوردگي هستند. اين در حالي است که گرفتن حداقل 8 ساعت خواب شبانه به سيستم ايمني بدن براي مبارزه با عفونت ها و ويروس ها کمک مي کند.

 

سلامت نيوز

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.