آرشیو برای: "مهر 1397, 18"

تبلت و عفاف

دختري يک تبلت خريده بود. پدرش وقتي تبلت را ديد پرسيد: وقتي آنرا خريدي اولين کاري که کردي چي بود؟ دختر گفت: روي صفحه اش را با برچسب ضدخش پوشاندم و يک کاور هم براي جلدش خريدم. در: کسي مجبورت کرد اينکار را بکني؟ دختر: نه! پدر: به نظرت با اين کارت به شرکت… بیشتر »

دزد گير مطمئن

اگرچه فقر و نياز شديد، عامل مهمي در دزدي است ولي انسان ناوارسته، حتي اگر فقري هم نباشد حريص است و مال‌دوست. در نهاد ما، هم طبع موسوي(حضرت موسي) است، و هم خوي قاروني و فرعوني؛ و اگر روح ما پالايش نشود طبع قاروني و فرعوني ما بر قلمرو وجودمان حاكم مي‌شود و… بیشتر »

عشق كار و كار عشقي

اگر نمي تواني با عشق کار کني، اگر جز ملالت و بيزاري کاري از تو بر نمي آيد، بهتر است کار خود را ترک کني و بر در معبد بنشيني و صدقات کساني را که با عشق کار مي‌کنند، پذيرا باشي. زيرا اگر بي عشق پخت کني، ناني تلخ از تنور به در خواهد آمد که گرسنه را نيم سير… بیشتر »

حسن خلق در سبك زندگي اسلامي

در آموزه‌هاي اسلامي از حسن خلق به عنوان بهترين نيکي‌ها و مايه ميمنت و برکت، رشد و سعادت انسان ياد شده است. پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله هماره تأکيد داشته‌اند که بهترين شما، خوش اخلاق‌ترين شماست. ايشان همچنين در حديثي اميرالمؤمنين علي عليه السلام را به… بیشتر »

شما كه لالايي بلدين...

هيچ‌وقت درکم نمي‌کنند. هميشه سرزنشم مي‌کنند. هميشه دستور، اين کارو بکن، اون کارو نکن، اين‌جا برو، اون‌جا نرو، … خسته شدم. با هم‌کلاسي‌هام که حرف مي‌زنم بيش‌ترشون همينو ميگن. اون‌ها هم از دست پدر و مادرشون ذلّه شدن. کِي باورشون مي شه که من ديگه… بیشتر »

جلوه نمايي زنان

زنان بايد به اين موضوع واقف باشند كه مردان موجودات بسيار بينايي هستند پس زماني كه با چشم سرشان موضوعي را ببينند در مورد آن زياد فكر و فلسفه بافي نمي‌كنند. اگر زني بد لباس باشد تصور مردان اين است كه او يك زن فاسد و خيابان گرد است. اگر زني با عقلانيت خود،… بیشتر »

آرامش بيمار

يكى از وابستگان امام صادق (عليه السلام) گويد: يك نفر از ياران حضرت بيمار شد و ما عده اى از ياران امام براى عيادت او بيرون رفتيم. در راه با حضرت صادق (عليه السلام) روبرو شديم. از ماپرسيدند: كجا مى رويد؟ عرض كرديم به عيادت فلانى مى رويم. فرمودند: بايستيد.… بیشتر »

کانال و سايت هاي روان شناختي

  “كانال هاي روان شناختي همسان گزيني تبيان https://t.me/TebyanHamsangozini سپيده دانايي https://t.me/sepidehdanaei مبارزه با وسواس (سمت خدا) https://t.me/samtekhoda3_vasvas پرسمان https://t.me/porseman خانه خوبمان https://t.me/khanehkhobeman سبك… بیشتر »

دنده عقب

ذهن دوست دارد ما را به عقب برگرداند، مدام جنگ‌ها، شكايات و دعواها را تكرار مي‌کند، و در همه اين زمان‌ها ما در حال آسيب ديدن هستيم: همه زخم‌ها را باز مي‌کنيم و اجازه مي‌دهيم دوباره خون‌ريزي كنند. گاهي اوقات هم ذهن، ما را به خاطرات خوب گذشته مي‌برد و سپس… بیشتر »