خلاقيت در کودکان

 

مهم ترين نشانه هاي خلاقيت در کودکان که به تست خلاقيت هم احتياجي ندارند اشاره مي کنيم:
نشانه اول:
آن ها به راحتي و بدون اين که ترسي را در خود احساس کنند نظرات و پيشنهادات خود را در کلاس بيان مي کنند. ويژگي اي که در بسياري ديگر از کودکان هم سن و سال آن ها حتي در سنين بالا تر يافت نمي شود.

نشانه دوم:
عمدتا براي حل مسايل راه کار هايي را ارائه مي دهند که ديگر کودکان قادر به ارايه آن ها نيستند.

نشانه سوم:
سومين نشانه اي که ما را از انجام تست خلاقيت بي نياز مي کند اين است که کودکان خلاق به کار هاي هنري علاوه بر اين که علاقه مند هستند داراي مهارت هم مي باشند.

نشانه چهارم:
دادن ايده ها و نظرات زيادتر نسبت به ديگر هم سن و سالاشان يکي از مهم ترين نشانه هاي خلاقيت در کودکان مي باشد که مي تواند تست خلاقيت مناسب و ساده اي براي کشف خلاقيت در کودکان باشد.

نشانه پنجم:
پنجمين نشانه خلاقيت در کودکان اين است که به آساني با شوخي هاي خود مي توانند ديگران را به خنده بيندازند.

نشانه ششم:
نشانه اي که خود يک تست خلاقيت محسوب مي شود اين مي باشد که بسيار علاقه مند به تغيير دادن محتويات کتاب و مطالبي هستند که معلم بيان مي کند و مدام در پي اين هستند که نادرستي مطالب درسي را به اثبات برسانند.

نشانه هفتم:
پرسيدن سوالات عجيب و غريب يکي از مهم ترين نشانه هاي خلاقيت در کودکان مي باشد پس اگر کودکي داريد که هر روزه مجبوريد به سوالات عجيب وي پاسخ دهيد نگران نباشيد و حتما يک تست خلاقيت از او بگيريد.

نشانه هشتم:
يک تست خلاقيت که خود مي توانيد از دانش آموزان تان و کودکان خود بگيريد اين است که از وي بخواهيد نقاشي بکشد و افکار خود را ترسيم کند اگر علاقه مند بود معني اش اين است که وي خلاقيت در خود دارد.

نشانه نهم:
براي اين که يک تست خلاقيت از کودکتان بگيريد کافي است ببينيد که وي منتقد است يا نه و به راحتي عقايد و نظرات اطرافيان را مي پذيرد يا خير چرا کودکان خلاق در اين تست خلاقيت همواره منتقد بوده اند و سخنان ديگران را به راحتي نمي پذيرند.

نشانه دهم:
آيا کودکتان در بين هم سن و سالانش کمي عجيب و غريب به نظر مي رسد؟ از وي تست خلاقيت بگيريد چرا که به احتمال زياد جزو افرادي با خلاقيت بالا مي باشد. اساسا يکي از آشکار ترين نشانه هاي خلاقيت در کودکان همين تفاوت ها مي باشد پس اگر کودکتان داراي تفاوت هايي خاص با ديگران است ذهن خود را بيهوده مشغول نکنيد و از وي تست خلاقيت بگيريد احتمالا داراي کودکي نخبه هستيد.

نشانه يازدهم:
شايد بتوان اين روش را آسان ترين راه براي گرفتن تست خلاقيت از کودکان دانست. ببينيد کودکتان از قدرت تخيل بالايي برخوردار هست يا نه ؟ عمدتا کودکاني که مي توان داستان ها را خوب تخيل کنند داراي خلاقيت ذاتي مي باشند.

نشانه دوازدهم:
اين کودکان هنگام صحبت کردن در کلاس با هيجان زياد به جزييات ايده هاي شان مي پردازند و بسيار پرشور از آن ها تعريف مي کنند. اگر کودک شما نيز داراي همين ويژگي مي باشد لازم نيست از وي تست خلاقيت بگيريد چرا که وي حتما جزو افراد خلاق در آينده به حساب خواهد آمد.

نشانه سيزدهم:
يکي ديگر از راه هاي گرفتن تست خلاقيت در کوکان براي پي بردن به اين که آيا وي از خلاقيت بالايي برخوردار است يا نه اين است که به اين نکته توجه کنيم که آيا وي داراي ابتکاري مي باشد يا نه؟ و عمدتا ايده هايي که ارائه مي دهد منحصر به خود اوست يا نه؟ به طوريکه کم تر کسي اين ايده ها به ذهنش برسد.

 

منبع: سايت معلم‌كده

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.