توصیه های مشترک

 

 

25. از همه مهمتر، از مصرف ماکارونی، سویا، سوسیس، کالباس، چیپس، پفک، فست فودها، نوشابه ها و نوشیدنی های صنعتی، آب میوه های بسته بندی و کنسروها، روغن های جامد و مایع نباتی، مرغ های ماشینی، غذاهای کنسروی با نمک فراوان، لبنیات پاستوریزه (تنها پنیر پاستوریزه مصرف و بقیه لبنیات را طبیعی مصرف نمائید)، گوشت گاو که مولد “خون غلیظ” و غلبه خلط سوداء، می باشد، در ماه رمضان، بویژه در وعده افطار و شام، حتما پرهیز کنید تا به یکی از اهداف این ماه، که همانا، سلامتی جسم، است، دست یابید.

 

26. لازم به ذکر است، غذاهای وعده سحری و افطاری، با روغن های طبیعی” همچون: روغن زرد گاوی، روغن شحم گاوی و روغن دنبه گوسفندی و روغن ارده کنجد، طبخ شود؛ لازم به ذکر است، از روغن های صنعتی “مایع و جامد” با برندها و مارک های مختلف در طول ایام ماه مبارک رمضان، بشدت پرهیز شود. در ماه رمضان، حداقل در این 30 روز به خاطر سلامت جسم خود، روغن طبیعی مصرف کنید.

 

27. بهتر است، غذا در ظروف شیشیه ای و ظروف چینی و ظرف سنگی، طبخ و پخته شود. و در استفاده از ظروف مضر همچون ظروف آلومینیوم، رویی، استیل و حتی ظرف مسی، تجدیدنظر نمائید؛ به طور کلی، ظرفی که در آن غذا پخته می وشود، باید حاوی چند ویژگی مهم باشد: مواد مضری از ظرف به غذا وارد نشود، در ظرف حرارت یکنواخت و یکسان پخش گردد و نیز شستن ظرف، آسان باشد؛ این ویژگی ها در ظروف شیشه ای، سنگی و ظروف کارال وجود دارد.

 

28. همیشه و بخصوص در شب های ماه مبارک رمضان، آب و مایعات را در حالت ایستاده، مصرف نکنید، بلکه بنشینید و بنوشید. همچنین، آب و مایعات را یکباره و با یک نفس، سر نکشید بلکه، جرعه جرعه و آرام آرام، میل بفرمائید.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.