توصيه به والدين در مورد ازدواج فرزندان

1- بدانيد هر چه زودتر تلاش کنيد تا پس از بلوغ (جسمي، عاطفي، اجتماعي و…) فرزندانتان از نعمت داشتن همسر بهره مند شوند اين کار به نفع آن ها است.

2- بدانيد هر اندازه در فراهم شدن زمينه هاي ازدواج دختر و پسرتان گام هاي مثبت برداريد، به همان اندازه سعادت و خوشبختي آنها را فراهم کرده ايد.

3- بدانيد که شما در قبال فرزندانتان مسئوليد.

4- والدين عزيز؛ به دختر و پسرتان هم در انتخاب همسر شايسته کمک کنيد و هم در تأمين اقتصادي تشکيل زندگي مشترکشان ياري رسانيد.

5- فرصت را از دست ندهيد؛ به خصوص اگر فرزندتان دختر باشد که بايد زرنگي به خرج دهيد و مثل آن هايي نباشيد که دخترشان را کنج خانه پشت پرده مي نهند و دست روي دست مي گذارند تا شايد خواستگاري پيدا شود. کمک از واسطه راز دار، آموزش مهارت هاي هنري زنانه، فراگيري مهارت هاي ارتباطي و حضور فعال در جمع زنان، با سر و وضع مناسب زمنيه ساز خوبي هستند.

6- پدر و مادر عزيز سنگ اندازي و اشکال تراشي چرا؟! از روي خودخواهي و هواي نفس تيشه بر ريشه سعادت فرزندانتان نزنيد و با کج سليقگي و بهانه هاي خلاف عقل و شرع و اعمال نظرهاي غلط و دخالت هاي بي جا، باعث بدبختي و تباهي آن ها نشويد.

7- آنان را مجبور نکنيد با کسي که خود انتخاب مي کنيد و آن ها راضي نيستند، ازدواج کنند.

8- ايشان را کمک کنيد تا با مشاور ازدواج در اين باره گفتگو کند. [1]

 


1. سايت مشاوره دات ارگ،92/9/7


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.