افطاري ملل مسلمان در ماه مبارك رمضان1

افغانستان

در افغانستان، افطار سنتی معمولا شامل خرما، “شوروا” نوعی سوپ ، کباب، “پیازا” (گوشت در سس پیاز خورشتی)، “مانتو ” (چاشنی، گوشت چرخ شده پیچیده شده در ماکارونی)، “کابلی پلاو” (برنج با عدس، کشمش، هویج، و گوشت بره)، “بولانی” (گوشت سرخ شده یا نان پخته با پر کردن گیاهی)، و برنج و همچنین غذاهای دیگر همچنین دسرهای شیرین و نوعی شیرینی مانند زولبیا پای ثابت سفره رمضان افغانی هاست.

بنگلادش

در بنگلادش هم طیف گسترده ای از غذاها در سفره افطار بنگال ها قرار دارد برخی از متداول ترین غذاهای افطار در آشپزخانه بنگلادشی شامل” پیاژو"ساخته شده از عدس رب، پیاز خرد شده، فلفل سبز، “بیگونی “تشکیل شده از برش نازک از بادمجان در یک خمیر نازک از آرد گرم غوطه ور در روغن وحلیم، خرما، سمبوسه، “دال پوری” (آش نوعی از عدس شیرین وخوش طعم)، “چوله” (نخود پخته شده) کباب ماهی، پیتا نوعی شیرینی بنگالی و انواع مختلف میوه ها: مانند هندوانه. همچنین نوشیدنی هایی مانند روح افزا و شربت لیمو در سفره افطار استفاده می شود.

هند

در هند هم غذاهای مشترکی با بنگلادشی ها وجود دارد مسلمانان در هند با آب و خرما روزه خود را می شکننددر مکان هایی مانند حیدرآباد، مردم افطار را با حلیم غنی و پر ملاط باز می کنند.

در ایالات جنوبی مانند تامیل نادو و کرالا، مسلمانان روزه را با “نانبو کانجی “که بشقابی از برنج قوام آمده با پوره گوشت و سبزیجات باز می کنند.

همراه با “پاکوره “نام غذایی فوری هندی و در اصل از گجرات است که به صورت گلوله های برشته شده خمیر به همراه مخلفات دیگر عرضه می شود. نوعی کتلت به نام” وادای “هم مخصوص این ایام است گیاهخواران هم با نوعی فرنی به نام “سرکومبا “افطار می کنند.

در ایالات شمالی مانند دهلی، اوتار پرادش، مادها پرادش و بنگال غرب، مسلمانان به طور معمول با خرمای تازه و میوه های تازه و آب میوه همراه با غذاهای سرخ شده مانند سمبوسه و پاکورا باز می کنند شربت روح افزا در این جا هم پر طرفدار است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.