آرشیو برای: "مهر 1397, 16"

زوج درماني با روي آورد اسلامي

  پديدآورنده : دكتر محمد رضا سالاري‌فر نوبت چاپ : اول سال چاپ : 1395 ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه http://yon.ir/Cbwf0 تعداد صفحات : 316 چکيده کتاب اين کتاب پيش درآمدي براي تدوين يک برنامه زوج‌درماني بر اساس ديدگاه اسلام است. فصل اول به تشريح مباني و… بیشتر »

آسيب هاي ناشي از اينترنت و راه کارهاي پيشگيري از آن

  اينترنت، از تازه ترين دستاورد هاي بشر و آخرين عضو خانواده تکنولوژي است که حدود چهل سال است قدم به زندگي انسان گذاشته، و در عرصه هاي مختلف نقش آفريني مي کند. دنياي اينترنت ، دنيايي مجازي است که با دنياي واقعي پيرامون ما تفاوت هاي دارد . در جهان مجازي ،… بیشتر »

مسير كمال

باغبان زان مي بُرد شاخ مضر تا بيـابـد نـخـل قامـت ها و بـر مولانا در اين بيت انسان را به درخت نخل تشبيه کرده است. هدف غايي درخت نخل آن است که در مسير کمال خود رشد و نمو يابد و رطب شيرين و گوارا بپروراند و انسان ها را از حلاوت و آثار غذايي آن برخوردار… بیشتر »

روان شناسي مثبت نگر

  محور روان شناسي معاصر، آسيب شناسي بوده است.جنبش روان شناسي مثبت نگردر سال 1998 به طور رسمي اعلام موجوديت كرد. آبراهم مزلو براي اولين بار اصطلاح روان شناسي مثبت نگر را به كار برد. مزلو مي گفت روان شناسي معاصر در شناخت جنبه هاي منفي، ضعف ها، كاستي ها،… بیشتر »

بازي با كودكان را جدي بگيريم

نظر مشاوران حوزه کودک درباره بازي با کودکان چيست؟ آيا مي دانيد بازي کودک نه تنها وقت تلف کردن نيست، بلکه راهي براي ابراز احساسات و تمريني براي ياد گرفتن مهارت هاي اجتماعي و ارتباط موثر با ديگران است؟ کودک افسرده چگونه بازي مي کند؟ اين کودکان بيشتر ساعت… بیشتر »

حريم خصوصي

هيچ کس نبايد فضاي شخصي همسرش را از او بگيرد به اين خاطر که نميتواند جاي خالي آن فضاي گرفته شده را پر کند مثلا، مرد دوستاني دارد که در ارتباط با آنها جوک ميگويد، تفريحات مردانه مي کند و حالش خوب مي شود. وقتي زني بخواهد اين فضاي «**منِ**» مرد را حذف کند،… بیشتر »

تأثير نام نيك بر ما

  روان‌شناسان در آزمايش‌هايي به دانشجويان نام‌هاي زيبا و با معنا مانند نام گلها دادند تا به مدت مشخصي با آن نام و تداعي بو و طراوت و تازگي و لطافت آن زندگي كنند. تحقيقات نشان داد كه اين امر سبب اميد، خوش بيني، احساس ارزشمندي و اعتماد به نفس آنها شد. نام… بیشتر »

باغچه ذهن

باغچه ذهن ذهن ما زندان است ما در آن زنداني قفل آن را بشکن در آن را بگشاي و برون آي از اين دخمه ي ظلماني نگشايي گل من خويش را حبس در آن خواهي کرد همدم جهل در آن خواهي شد همدم دانش و دانايي محدوده ي خويش و در اين ويراني همچنان تنگ نظر مي ماني هر کسي در… بیشتر »

معرفي كتاب دلواپسي هاي خواستگاري

  موضوع: راهکارهاي کليدي در رفع نگراني هاي خواستگاري ويژه دختران اين کتاب توسط مهندس حسن سهرابي با هدف بيان آسيب‌هاي دوران مجردي و توانمندسازي دختران جهت ورود به زندگي نگاشته شده است. محور اصلي کتاب اشاره به نيامدن خواستگار خوب و دلايل آن به صورت علمي و… بیشتر »

فضاي سايبري: فضايي حقيقي

  هشدار آيت الله جوادي آملي نسبت خطرات فضاي سايبري: جوانان بدانند فضاي مجازي فضاي مجازي نيست بلکه فضاي حقيقي است! چراکه «سيم» حقيقت نيست که «بيسيم» بشود مجاز! هر جا انديشه و فکر و نظر منتقل مي شود فضاي حقيقت است، اين فضا را شما بايد مديريت کنيد، لذا به… بیشتر »