آرشیو برای: "مهر 1397, 09"

فضاي مجازي يا سايبري

  مقصود از فضاي سايبري چيست؟ پاسخ: «سايبر» پيشوندي براي توصيف شخص، شي، ايده و يا فضايي است كه مربوط به دنياي کار با رايانه و فضاي متصل به اينترنت مي باشد. اين پسوند از کلمه Cybernetics گرفته شده که به معناي مطالعه مکانيزم هاي مورد استفاده در کنترل و… بیشتر »

همسر و فرزندان حضرت عباس

  عباس(ع) با لبابه دختر عبدالله بن عباس بن عبدالمطلب بین سال‌‌های ۴۰ تا ۴۵ هجری ازدواج کرد[1] که حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های فضل و عبیدالله بود[۲] که عبیدالله با دختر امام سجاد ازدواج کرد.[ ۳] برخی فرزندان دیگری برای حضرت عباس به نام‌های حسن،… بیشتر »

حديث درباره بيماران

  1ـ «مولي اميرالمؤمنين(عليه‌السلام)»: لَيسَ لِلاجسامِ نجاةٌ مِنَ الاَسقامِ. بدن انسان هيچ‌وقت از درد و بيماري خلاصي ندارد. (فهرست غرُر، ص 364) 2ـ امام جعفرصاق(ع): العِلَلُ زكاةُ الاَبدانِ. درد و بيماري زكات بدن انسان است. (تحف‌العقول، ص 403) 3ـ «امام… بیشتر »

حضرت عباس در جنگ صفین

  حضور عباس(ع) در جنگ صفین در چند واقعه این جنگ در تاریخ ثبت شده است. برخی معتقدند عباس(ع) به همراه امام حسین(ع) از جمله افرادی بودند که به فرماندهی مالک اشتر در جنگ صفین به فرات حمله کردند و برای لشگریان امام علی(ع) آب آوردند.[1] دومین نقلی که از… بیشتر »