چيز خاصي نگفت

 

سخنراني براي اين كه بسنجد چه قدر مستمع مطالب او را با ذوق و شوق دنبال مي‌كنند به صورت ناشناس نيم ساعت قبل از جلسه سخنراني وارد جمعيت شد. به سخنان افراد درباره سخنران و مباحث گوش مي داد. در اين موقع فردي از ديگري پرسيد: ببخشيد هاااا من ديشب نبودم سخنران چه مباحثي بيان كرد؟
او در پاسخ گفت: چيز خاااااااااصي نگفت.

سخنرانكه ديگر تاب مستوري نداشت با با لبخند گفت: اي فلان فلان شده من يك ساعت ديشب گلويم را پاره كردم و اين همه مطلب گفتم چه طور چيزي نگفتم؟!

حكايت بالا داستان افرادي است كه بدون اراده جدي وارد جلسات مشاوره مي‌شوند. در بحث تمركز ندارند، انتظار اعجاز از روانشناس و مشاور دارند و يادداشت برداري و تمريني نمي كنند. در نتيجه بعد چيز زيادي از مباحث و روش هاي مشاور و روان درمانگر به خاطر ندارند. اين امر درباره بيماران وسواسي خيلي شيوع دارد. وقتي سؤال شود در جلسات مشاوره اي كه رفته ايد چه روشهايي و مطالبي بيان شده است بخش كمي از آن را هم به ياد ندارد و اينجا مشاور نگون بخت قبلي محكوم ميشود كه اهمالكار بوده است. در حالي كه اگر مطالب يادداشت برداري مي شد و تمرينات خانگي و تكاليف خودياري انجام مي شد هم بيمار حال و روز بهتري مي داشت و هم مشاوره پيشين محكوم نمي شد.

 

نرم افزار بي خيال درماني(نگاهي ديني روان شناختي به وسواس) به نقل از كانال احكام روان شناختي
https://t.me/psy_feQh/527


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.