قحطي شوهر

پيام سعدي به دختران دم‌بخت بي شوهر:
حالا كه نيست خبر زشوي
زگهواره تا گور دانش بجوي
واقعيت اين است كه درست است كه نبايد سن ازدواج را به تأخير انداخت، ولي با توجه به آمار وحشتناك طلاق بايد گفت خيلي از زوج‌هايي كه ازدواج مي‌كنند به بلوغ عاطفي و اجتماعي و شناختي نرسيده اند.
الزاما ازدواج بدون تأخير هم خوشبختي نمي آورد. برخي براي خريد يك لباي يا ماشين خيلي وسواس به خرج مي‌دهند ولي براي ازدواج كه مربوط به كل زندگي است ناپخته بدون مطالعه، بدون مشورت بدون بررسي علل طلاق‌ها و علل تحكيم روابط زناشويي ازدواج مي‌كنند.
پس افرادي كه سنشان بالا است به جاي نگراني مي‌توانند خدا را شكر كنند كه فرصت دارند، براي ازدواج روشمند و هوشمند بدون تجربه شسكت عشقي مطالعه و مشورت و تحليل كنند تا ان‌شاالله به فضل خدا ازدواج موفق داشته باشيد و بعد از مدتي تلخ كامي، ادامه زندگيشان شادكام و راضي باشند.
البته گاهي تأخير در ازدواج علل خاص خودش را دارد مانند وسواس در گزينش، توقعات بالا و شروط يك طرفه زياد، مادي‌نگر بودن، داشتن چندين سابقه طلاق يا اعتياد در منزل، تندخويي، معاشرتي نبودن و خلق افسرده وار، و….
سخن دختري تندخو را بشنويم:
بسي رنج بردم دراين سال سي
نشد خر براي عروسي کسي!
البته الزاما خواستگار نداشتن يا برنگشتن خواستگار به معناي عيب دختر نيست. در بسياري از موارد تناسب نيست و يا آن آقا و خانواده مي‌گويند مثلا اين دختر با كمالاتي كه دارند از سر خانواده و اين پسر زياد است.

 

پی نوشت:
نرم افزار لبخندها و دلخندها، سایت گفت و گوی دینی


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.