غربالگري عادات

 

اين شش عادت را از خودتان دور کنيد
1. انتظار براي شانس
اگر فکر مي کنيم که آدم هاي موفق در اثر شانس به موفقيت رسيده اند سخت در اشتباهيم.
کافيست زندگي هر کدام از کارآفرينان را بخوانيم موفقيت از عرق کردن و تلاش کردن و شکست خوردن به دست آمده. شانس، فرصت هايي است که يک ذهن آماده و کارکرده روي هوا مي زند و نه صرفا يک انسان منتظر و خواب آلوده. خلاصه آنکه شما بايد برويد در خانه شانس در بزنيد و نه برعکس.

2.کمال‌گرايي افراطي
کمال‌گرايي افراطي يعني من بايد در يک موضوع/زمينه/حوزه، به 100% برسم اگر نرسم بايد آن را کنار بگذارم. لباس جديد مي تواند اين باشد: فقط يک پله بيشتر با گام هاي استوار.

3 .اهداف حقير و مبتذل
اين عادت فکري باعث مي شود که هدف گذاري هاي کوچک يا مبتذل انجام دهيم. مثلا اگر در سبد اهدافمان فقط خانه و مدرک و شهرت است، يک جاي کار ايراد دارد، انسان بودنِ انسان به داشتن اهداف فرافردي و فراخانوادگي است. به جايش عادت اهداف فراگير را جايگزين کنيد. بزرگ باشيد و جهاني بيانديشيد.
در جهان امروز که شبکه هاي اجتماعي در دسترس ماست براي آن که در سطح جهاني عمل کنيم، همه چيز آماده است.

4 .دروغ
دروغ باعث مي شود بين گفتار و باور شکاف بوجود بيايد. تکرار آن باعث مي شود که اين شکاف به ساير ارکان وجود آدمي نيز سرايت کند اما جمله شکاف بين گفتار و عمل (که مي شود خيانت و عدم انجام تعهدات) و شکاف بين باور و گفتار (که مي شود دو رويي) و شکاف بين … دروغ سرآغاز متلاشي شدن روح است. لباس صداقت را بر جان خود بپوشانيم.

5 تقليد
اين باعث مي شود که هر چه بيشتر شبيه به ديگران شويم. خودمان نباشيم بلکه ديگران را زندگي کنيم. بايد جسور بود. لباس تقليد را دريد و خودمان براي خودمان تصميم گيري کنيم. خداوند هر کدام از ما را به صورت يکتا و تکرار نشدني خلق کرده است.

6. ترس از شکست
شکست ناشي از زمين خوردن نيست. وقتي شکست مي‌خوريم که هيچ‌وقت بلند نشويم. ريسک نکردن بزرگ‌ترين ريسکي است که مي‌توانيم انجام دهيم. بنابراين در سال جديد، چند تجربه جسورانه براي خودمان تعريف کنيم. حتي اگر در آن ها موفق نشديم، موفق شده ايم که ترس از شکست را در خودمان بکشيم.

همه‌ ما نقاط ضعفي داريم. اما توجه به نقاط ضعف باعث مي شود که نقاط قوت خود را نبينيم.

 

كانال مرکز خدمات روانشناسي و مشاوره بيدار

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.