ضرورت مشاوره قبل از ازدواج

 

يکي از معضلات قرن حاضر پديده طلاق است . همانطور که آمارها نشان ميدهد ميزان طلاق در تمام جوامع رو به افزايش است و اين معضل گريبان بسياري از جوانان را گرفته يا خواهد گرفت. اما براي پيش گيري از آن آنگونه که بايسته است اقدام لازم توسط زوجين يا خانواده ها انجام نميگيرد و غالبا بعد از بروز مشکل خانواده ها به فکر چاره بر مي آيند که گاه نوش داروي پس از مرگ سهراب است.

به همين علت در چند دهه اخير، مردم سنت نيک مشاوره را جدي‌تر گرفته‌اند و خلاف قديم که منشا اين مشاوره‌ها مراجعه به آدم‌هاي غيرمتخصص بود که تجربه‌هايشان را از راه آزمون و خطا به دست آورده بودند، حالا مشاوره‌ها تخصصي شده و همان طور که مردم براي امور حقوقي و مالي و تحصيلي‌شان به افراد کاردان متخصص مراجعه مي‌کنند، مشاوره ازدواج هم به همت عده‌اي از متخصصان مسائل خانواده و روان‌شناس مرسوم شده و البته هنوز چندان که بايد در جامعه ايراني جا نيفتاده است.

اکثر زوج ها متوجه نيستند که کلاس هاي آموزشي قبل از ازدواج مي توانند تا حد بسيار زيادي از احتمال طلاق بکاهند. تحقيقات گوياي اين مطلب هستند که شرکت در اين دوره هاي آموزشي مي توانند تا 30% احتمال بروز نفاق و جدايي را کاهش داده و زوجين را به سمت زندگي شادتري هدايت نمايند. شرکت در اين قبيل کلاس هاي مشاوره همچنين مي تواند از استرس هاي شايع زمان قبل از ازدواج نيز بکاهد. تنها کمي تلاش مي تواند احتمال موفقيت شما را در دراز مدت افزايش بخشد. شما بايد هر کاري که از دستتان بر مي آيد را انجام دهيد تا بتوانيد روياهايتان درباره يک ازدواج موفق را به حقيقت مبدل کنيد، زندگي فوق العاده اي براي خود ايجاد نماييد و براي بقاي آن از هيچ تلاشي مضايقه نکنيد.

آمادگي هاي قبل از ازدواج وابسته به حقيقت است و براي تداوم بخشيدن به ارتباط ضروري مي باشد. اين کار شما را به طور ضمني براي رويارويي با چالش هاي آتي که هر زوجي بطور اجتناب ناپذير با آن مواجه خواهد شد، آماده مي کند. بهتر است اينکار را در همين ابتداي رابطه که هر دو نفر سرشار از انرژي و تازگي هستند، انجام دهيد. در اين يک مورد بخصوص نبايد سرتان را در برف ها فرو کنيد و خودتان را به بيراهه بزنيد. پژوهش هاي اخير حاکي از آنند که در حدود يک سال پيش از ازدواج و يا حتي 6 ماه قبل از آن فرصت بسيار مناسبي است که به مراکز مربوطه مراجعه کنيد و در کلاس ها و دوره هاي آموزشي آمادگي براي ازدواج شرکت کنيد. در اين زمان ميزان استرس و عادات منفي در پايين ترين حد خود قرار دارد و مي توان از همان لحظه الگوهاي ارتباطي را برقرار و محقق ساخت. اين دوران درست زماني است که مشکلات خيلي راحت تر به نظر مي آيند و قابل حل مي باشند.
براي مطالعه بيشتر گوش کنيد:
https://t.me/besooiekamal/247

 

راهنمايي و مشاوره قبل از ازدواج (گفتگوي عاقلانه؛ زندگي عاشقانه همسريابي مسابقه عقل آزمايي است نه بخت آزمايي)،ابوالفضل كرمي ؛ ابراهيم نعيمي نظام آباد، نشر روان سنجي

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.