تفاوت سني همسر

پيامدهاي احتمالي تفاوت سني زياد در ازدواج چيست؟
دکتر اليس به شما پاسخ مي دهد:
تفاوت سني زياد بين زن و شوهر مي تواند براي هر دو نفر مشکلات جدي ايجاد کند. البته معمولاً در اوايل ازدواج اين مشکلات چندان زياد به نظر نمي رسد اما پس از گذشت چند سال به طور جدي خود را نشان مي دهد.
اگر بيش از اندازه از همسر خود بزرگتر باشيد:
• اين امکان وجود دارد که حوصله او را نداشته باشيد و نتوانيد خامي ها، بي تجربگي ها و کندي او در باره مسائل زندگي را تحمل کنيد. در واقع ممکن است از اين که شاهد هستيد همسرتان با مسائلي دست به گريبان است که شما مدتها پيش آنها را پشت سر گذاشته ايد، خسته شويد.
• تمايل داريد بيشتر اوقات نقش والد را بازي کنيد، زيرا تجربه بيشتري داريد. تقريباً غيرممکن است که بتوانيد از پند و اندرز دادن و نصيحت کردن همسرتان چشم بپوشيد. همين باعث مي شود که هميشه با همسرتان مانند يک کودک رفتار کنيد و در دام ارتباط مداوم والد- کودک بيفتيد. اين ارتباط باعث خشم و انزجار همسرتان نسبت به شما و عصبانيت متقابل شما نسبت به او مي شود و تاثير مخربي بر رابطه تان مي گذارد.

• در رابطه قدرت بيشتري پيدا مي کنيد و وسوسه مي شويد که همسرتان را کنترل کنيد. به دليل بالاتر بودن سن، تجربه هاي بيشتر و احتمالاً موفقيت هاي مالي بيشتر ممکن است همسر خود را کنترل کنيد تا دست به کارهاي ناپخته و حساب نشده نزند.

• ممکن است بخواهيد خود را جوان تر از سن واقعي تان نشان دهيد. افراد در هر سني نيازهاي خاصي دارند اما وقتي فردي با همسري بسيار جوان تر از خودش ازدواج مي کند ممکن است از اينکه به نيازهاي سني خودش پاسخ دهد دست بردارد و براي رضايت خاطر همسرش سعي کند که رفتارهاي سنين پايين تر را انجام دهد.

اگر بيش از اندازه از همسر خود جوان تر باشيد:

• اين امکان وجود دارد که به او به عنوان يک الگو و آموزگار نگاه کنيد و در مقابل او احساس ضعف و حقارت کنيد. وقتي همسرتان به مراتب از شما بزرگتر باشد طبيعي است که موفق تر، باتجربه تر و از لحاظ اقتصادي با ثبات تر باشد. اين موضوع مي تواند فرد را به طور ناخودآگاه تحت تاثير قرار دهد به طوري که احساس کند همسرش از او بهتر است.

• ممکن است هميشه براي همسرتان نقش کودک را بازي کنيد. وقتي که تجربه کمتري داريد و مشاهده مي کنيد که همسرتان با تجربه تر است ممکن است به طور ناخودآگاه در مقابل او در اکثر مواقع نقش يک کودک را بازي کنيد.

• ممکن است بخواهيد خود را مسن تر از سن واقعي خود نشان دهيد. براي اين که تفاهم بين خود و همسرتان را بيشتر کنيد، احتمال دارد رفتارهاي مطابق با سن خود را کنار بگذاريد و مطابق ميل او رفتارهاي سنين بالاتر را نشان دهيد.

 

راهنماي ازدواج موفق دکتر آلبرت اليس، دکتر رابرت هارپر

البته نظر نوسنده است كه خارجي هست خودتان با آميزه‌هاي اسلام مطابقت دهيد

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.