اثرات سازنده ورزش

 

پرسش : فوايد ورزش چيست؟

پاسخ: ورزش نقش مهمي در بهبود زندگي شادمانه و عاقلانه دارد. ورزش نقش مهمي در تقويت عضلات بدن، ذهن و روح دارد. در اينجا به مهم‌ترين فوايد ورزش كه در اين نرم افزار از آن سخن به ميان آمده اشاره مي‌كنيم:

الف) بخشي از فوايد جسمي
کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي کشنده مانند بيمارهاي قلبي، سکته مغزي و سرطان، بهبود وضعيت خواب و افزايش انرژي،کنترل وزن، كنترل فشار خون، پيشگيري از تصلب شرايين، جلوگيري از چاقي (عامل مهم در ابتلا به برخي انواع سرطان)، افزايش سطح ايمني بدن، فعال شدن آنزيم‌هاي آنتي‌اکسيدان و حفظ سلول‌ها را از آسيب راديکال‌هاي آزاد، افزايش حساسيت به انسولين در بيماران ديابتي، كنترل قند خون، كنترل چربي بدن، كنترل وزن.

ب) بخشي از فوايد روان شناختي
تقويت اراده، افزايش هوشياري، بهبود حافظه، بهبود عملکرد هوشي، افزايش خلاقيّت، افزايش احساس ارزشمندي، خودكارآمدي و عزت نفس، افزايش خودكنترلي، مديريت هيجاني، مقبوليت و تأييد اجتماعي، تنظيم هورمون هاي شادي، كاهش ترشح هورمون افسردگي و استرس (نقش پيشگيري و درماني از افسردگي و اضطراب)، افزايش احساس خوشايند نسبت به سلامت و اندام خود، افزايش اعتماد به نفس، کاهش افت عملکرد رواني و حافظه کوتاه‌مدت ناشي از افزايش سن يا بازگشت آنها به حد طبيعي.

ج) بخشي از فوايد معنوي
نشاط در انجام عبادات واجب و مستحب، نشاط در معاشرت با مردم، افزايش مديريت خشم، تقويت مديريت شهوت، افزايش صبر، ابزار عفيف بودن، محبوب خدا شدن، حفظ امانت الهي و رعايت حقوق بدن(مؤمن قوي برتر از مؤمن ضعيف)، داشتن جسم و ذهن و روحي قوي براي توفيق خدمت به خود، خانواده، خويشان و جامعه، ابزار غيرت ناموسي و ديني، توانايي جهاد در راه خدا، افزايش همت براي ايجاد عادات سازنده و ترك عادات زشت و گناه آلود، آسان سازي دينداري با بازي و تفريح و ورزش.

 

ورزيدگي در زندگي، نرم افزار اندرويد، انجمن گفتگوي ديني( اسك دين)

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.