آسيب هاي ناشي از اينترنت3

 

6- ايجاد روابط ناسالم :
اتاق هاي گفت و گو (Chat Rooms):
در اينترنت ، توسط نوجوانان مورد استفاده فراوان قرار مي گيرد . اين اتاق ها مي توانند محل هايي مناسب براي ملاقات يا گفت و گو با ديگر کودکان و نوجوانان ، معلمين و ساير افراد مطلع در سراسر جهان باشند . اما سوء استفاده هاي بسيار توسط افراد شياد از اين اتاق ها صورت مي گيرد که از جمله آن ها مي توان به استفاده از اطلاعات ديگران ، به دام انداختن نوجوانان و سوء استفاده از آن ها از طريق برقراري ارتباط با آنان و گذاشتن قرار ملاقات و نظاير اين ها اشاره کرد . از موارد ديگر ، دوست يابي هاي کاذب ميان دختران و پسران نوجوان است .

اين روابط در ابتدا در فضاي جزئي و سطحي بوده ، از عمق برخوردار نيست . اين نوع ارتباطات در آغاز فاقد مشخصه هايي مانند مجاور مادي ، تماس منظم ، اثر گذاري عميق و تبادل اطلاعات درباره بافت اجتماعي است ، اما مي تواند به تدريج عمق بيشتري يافته ، به طور موثر نقش آفرين باشد و به زمينه سازي ملاقات ها و مجاورت هاي مادي منتهي شود و موجبات لغزش ها و انحرافات جدي تر را فراهم کند . اين امر گاه در ميان برخي افراد متاهل نيز ديده مي شود ، به نحوي که به دوام خانواده و ادامه حيات آن نيز لطمه هاي جدي مي زند و گاه خانواده را تا مرز طلاق بيش مي برد.


7- توهين و ترويج عقايد نادرست و غير اخلاقي :
همان گونه که ممکن است مطالب بسيار مفيدي از اينترنت دريافت کنيم ، محتمل است بسياري از مطالب غير اخلاقي و توهين آميز نسبت به مقدسات و عقايد ديني و فرهنگي را نيز در اينترنت مشاهده نماييم . در اين صورت اگر کاربر از استحکام عقيدتي برخوردار نباشد ممکن است دچار شبهات شده ، دستخوش تزلزل در باور هاي ديني گردد . در برخي موارد ، خطر ناشي از پذيرش اطلاعات نادرستو غير اخلاقي موجود در اينترنت ، ممکن است بسيار زيان بار تر از تصاوير مستهجن باشد . نوجوانان و جوانان بايد فرا بگيرند که چگونه پيام ها را شناسايي کنند تا از اطلاعات گمراه کننده يا تصاوير زيان آور مصون بمانند .
آثار مخرب و منفي اينترنت در موارد مذکور ، بسيار واضح و روشن است . در ادامه مقاله به طور مختصر به برخي از آثار مخرب اينترنت مي پردازيم که به طور غير مستقيم به افراد تاثير مي گذارد.


“پيامدهاي ناشي از آسيب هاي اينترنتي” را از همين مقاله در هشتم تير تقويم مطالعه نماييد.

 

محسن ايماني، ماهنامه پيوند شماره 20

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.