آرشیو برای: "آذر 1396"

پاسخ فحاشی

مردی از خویشاوندان امام زین ‌العابدین علیه السلام ، در برابر آن حضرت ایستاد و در میان جمع ، به ایشان فحش و ناسزا گفت. امام سجاد سکوت کردند و پاسخی ندادند. بعد از رفتن آن مرد، امام زین العابدین به اطرافیان فرمودند: شما گفته‌های این مرد را شنیدید، اکنون… بیشتر »

پیامبر رحمت یا جنگ

آیا پیامبر(ص) افراد زیادی را در جنگ‌ها به قتل رساند؟ ابو الاعلی مودودی می‌گوید: مورخان چنان برجستگی به جنگ‌های دینی(جهاد) پیامبر اسلام(ص) داده‌اند که مردم را گمراه ساخته و به این عقیده غلط معتقد ساخته‌اند که انقلاب او در عربستان به ضرب شمشیر و خون‌ریزی… بیشتر »

نافرمانی، ناجوانمردی

حضرت ابراهیم علیه السلام بسیار میهماندوست بود و تا میهمان به خانه او نمى‏ آمد، غذا نمى‏ خورد. زمانی فرا رسيد كه يك شبانه روز، هیچ میهمانی بر او وارد نشد؛ پس از خانه بيرون آمد و به جستجوى میهمان پرداخت. پيرمردى را ديد، جوياى حال او شد، ولی فهميد آن… بیشتر »

مصحف فاطمه (س)

مصحف حضرت فاطمه چه بوده و الان کجاست؟ تا پايان قرن اول، لفظ «مصحف» به معناى كتاب مجلد و يا دفترچه جلد شده بود كه افراد، دانش و آگاهى خود را در آن ضبط مى كردند. و بعدها از قرآن نیز به همین جهت مصحف گفته اند. بنابر احادیثی، دخت گرامى پيامبر داراى مصحفى… بیشتر »

نصیحت امام باقر به حاکم اموی

عمربن عبدالعزیز ، حاکم وقت اموی، از امام باقر علیه السلام، تقاضای نصیحت کرد . امام باقر فرمودند : تو را به پرهیزکاری از خداوند سفارش می کنم . سالمندان را چون پدران خود ، کودکان را چون فرزندان خود ، و مردان را چون برادران خود بدان . عمر بن عبدالعزیز گفت… بیشتر »