آموزش آداب معاشرت به کودکان

 

آداب معاشرت، نه‌تنها جزو لاينفک زندگي ما هستند، بلکه هر پدر و مادري هم آرزو دارد بچه مبادي آدابي داشته باشد ولي چه‌طور مي شود اين ريزه‌کاري‌ها را به آن‌ها آموخت؟ اولين نکته براي آموختن آداب معاشرت به کودکان اين است که شما به‌عنوان پدر يا مادر بپذيريد که اين اتفاقي يک‌شبه نيست و به‌تدريج بايد در فرزند شما اتفاق بيفتد. بچه‌ها، به‌خصوص اگر کم‌تر از چهار سال داشته باشند، نمي‌توانند يک‌باره، همه آداب را به‌جا بياورند و شما، با گفتن پي در پي «الان بايد چي بگي؟» يا «کلمه جادويي‌مون چي بود» و…، بيش‌تر او را گيج و سردرگم مي‌کنيد.

دوصد گفته چون نيم کردار نيست!
بعد از يک روز کاري خسته‌کننده، وارد خانه مي‌شويد، کيف و روزنامه را به گوشه‌اي پرت مي‌کنيد و شايد زير لبي غر هم بزنيد که چرا اين بچه اسباب‌بازي‌هايش را روي زمين، ولو کرده است. خب در چنين شرايطي، نبايد انتظار داشته باشيد که کوچک‌ترها، به استقبال‌تان بيايند، سلام کنند و خسته نباشيد بگويند. کودکان، براي آموختن آداب معاشرت، به يک الگوي عملي احتياج دارند و والدين، در اين زمينه نقش مهمي دارند. پس اگر دوست داريد فرزندتان بلند سلام کند وقتي از سر ميز يا سفره غذا بلند مي‌شود، با کلمات رسا و شمرده، تشکر کند،ميان حرف ديگران نپرد، از کلمه «لطفا» استفاده کند و…، خودتان پيش‌قدم شويد و اين الفاظ را در صحبت کردن با او، زياد به کار ببريد.

 

كانال روانشناسى نوين خانواده

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.