هنر گفتگوي كوتاه1

 

توانايي برقراري ارتباط با ديگران از راه گفت‌وگوهاي کوتاه، هنري است كه شرايط رسيدن به موقعيت‌هاي بهترِ براي با ديگران بودن و تعامل با آنها را فراهم مي‌كند. راه‌کارهاي زير را براي برقراري يک مکالمه کوتاه، مختصر و مفيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم:
1.اولين فردي باشيد که مي‌گويد: «سلام» لبخند ملايم و دست دادن در هنگام سلام كردن فراموش‌تان نشود.
2.يك اظهار محبت كوتاه مانند «صبح به خير»، «شب به خير»، «حال شما خوبه!»، … براي شروع گرم مناسب است.

3.در طول گفت‌وگو، ارتباط چشمي را برقرار نگه داريد و هنگامي که فرد در حال صحبت کردن با شماست سر خود را به اين طرف و آن طرف نچرخانيد و جاي ديگر را نگاه نکنيد.

4.به حرف‌هاي طرف مقابل با دقت توجه كنيد. واکنش‌هاي مثبت مانند تكان دادن سر يا تاييد كلامي را در زمان مناسب فراموش نكنيد.

5.خداوند دو گوش داده و يك زبان؛ بنابراين دو برابر آن‌چه حرف مي‌زنيد، گوش کنيد.

6.چيز جالبي براي ارائه دادن در دست داشته باشيد. سعي کنيد دانش خود را همواره به روز نگه داريد و از وقايع و اخبار جديد با اطلاع باشيد. آگاهي از اخبار و وقايع فرهنگي مي‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر با طرف مقابل ارتباط برقرار کنيد. مي‌توانيد سر صحبت را با جمله‌هايي به اين شرح باز کنيد: “نظر شما در مورد …….. چيست؟” و يا “شنيده‌ايد که ………….؟” از موضوعات منفي و بحث برانگيز پرهيز کنيد، و وارد جزئيات مسائل شخصي نشويد.

7.اگر قصد ديدن شخص خاصي را داريد، بهترين راه اين است که از يکي از آشنايان آن فرد تقاضا کنيد تا شما را به او معرفي کند. از يک دوست دو جانبه بخواهيد تا اين افتخار را نصيب شما کند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.