قيافه‌ي همسر

پرسش: خدا رو شكر، شوهري دلسوز و مهربان و باانصاف و فرزندان خوب و درآمد كافي و مسكن و مركب خوب داريم. كمي ذهنم مشغول قيافه و ظاهر همسرم هست يعني كمي برايم دلشنين نيست و مي ترسم زندگي ام تباه شود چگونه او را بپذيرم.
پاسخ:
درود بر شما
ممنون از اين كه اعتماد داريد با ما در ارتباط هستيد

ما به حكم انسان بودن خود، تمايلات و خواسته هاي مختلفي داريم ولي دنيا هزار چرخ دارد و ما هميشه به خواسته خود نمي رسيم. 124 هزار پيغمبر براي هدايت بشر زحمت كشيدند خون دل خوردند و بسياري از آنها شهيد شدند ولي به خواسته خود نرسيدند هر چند به وظيفه خود عمل كردند.

شخصيت ما مانند يك سازمان بزرگ ساختماني با چند طبقه دارد: شناخت، نگرش ها، هيجان ها، احساسات، رفتارها، بعد اجتماعي، بعد تجسمي بعد معنوي و..

ما بايد مديريت اين سازمان بزرگ را به عهده بگيريم وگرنه تمايلات ما هر روز سازي مي زند و ما اگر خود را با واقعيات تنظيم نكنيم گرفتار ناكامي و ناشادي مي شويم. شما تصور كنيد هر كسي بخواهد دنبال خواسته اش باشد و جايي توقف نكند چه مي شود. به هر حال شوهر شما هر كسي مي بود و هم دل داشت و بيرون افراد ديگري را مي ديد كه زيباتر يا به هر دليلي برايش دلنشين تر بودند و اين توقف نداشت چون برخي با بيماري يا پيري چهره خود را از دست مي دادند و يا برخي با بداخلاقي از چشم مي افتادند و باز دلش دنبال ديگري بود.

خانم بارابارا دي آنجليس، مشاور و نويسنده مشهور آمريكايي جمله بسيار دقيقي بيان مي كند او مي گويد اگر عاشق انديشه هم شويد روز به روز انديشه پخته تر مي شود و شما عاشق تر، ولي اگر عاشق تيپ و چهره و زيبايي فقط بشويد، روز به روز اين زيبايي افول مي كند و شما دلسردتر.

شما نقد داريد ذهن را به نسيه دلخوش نكنيد هستند افرادي كه زيبايي بيشتري دارند به تيپ خود مي رسند ولي اهل خيانت و… هستند

نمي گويم همه اين طور هستند ولي باطن زندگي خود را با ظاهر زندگي ديگر مقايسه نكنيد. خداوند در قرآن شريف در آيات متعددي به ما مي فرمايد: نعمت هايي كه به شما دادم را به ياد اوريد و بازگو كنيد.
نيز مي فرمايد شكر نعمت به شما سعه وجودي و نعمت بيشتري مي دهد ولي كفر نعمت، براي شما ناآرامي و زوال نعمت را به همراه دارد.

چند توصيه كاربردي ديگر
- اگر افسردگي و وسواس و اضطراب داريد در پي درمان باشيد. خود اين مشكلات مي تواند سبب تحريف هاي شناختي و ذهني شود.

- هرگز كينه اي را در دل نگه نداريد. در زمان هايي كه شوهرتان آرامش دارند به تدريج و با حصول به مرور زمان ضمن بيان نقاط قوت هم ديگر يكي يكي اختلافات خود را حل كنيد. اگر اختلافي بود و نتوانستيد با گفتگو حلش كنيد با مطالعه بيشتر، كمك از فرد مقبول امين و با تجربه و مشاور از بن بست خارج شويد هرگز به تظاهر، خودخوري، تسليم، قهر، بهانه گيري و گريه و انتقام و گريز پناه نبريد.
- اگر تيپ خاصي مد نظرتان است و باشأن اجتماعي شوهرتان سازگار است چه ايرادي دارد از او بخواهيد ان طور لباس بپوشد و پيرايش كند و يا حداقل در منزل رنگ و مدل هايي كه شما دوست داريد را بپوشد.
- صفات و سيرت شوهرتان را از ياد نبريد. بسياري از اختلافات زناشويي و خيانت ها كه اين روزها هست به دليل نداشتن چهره خوب نيست بلكه به دليل نامهرباني و بي انصافي، خودشيفتگي، و…است. به مجنون ايراد گرفتند كه بابا اين ليلي سياه چرده است دلت به چي خوش است او گفت شما كوزه سفالي مي بينيد و من شراب مست كننده داخلش را. شما ظاهري مي بينيد ولي من عاشق سيرتش شده ام و زيبابين شده ام.
ز حرف عيب جو مجنون برآشفت
در ان آشفتگي خندان شد و گفت
تو مو مي بيني من پيچش مو
تو ابرو و من اشارت هاي ابرو
اگر بر ديده مجنون نشيني
به غير از خوبي دليلي نبيني
- مراقب وسوسه و خطورات شيطان باشيد. با ازدواج نيمي از ايمان ما حفظ مي شود شيطان براي خراب كردن اين هدايت لحظه اي كوتاهي نمي كند. بنابراين به خدا پناه ببريد و سوره ناس و ذكر لااله الاالله را زياد بخوانيد.
- دعا كنيد بيش از پيش مهر شما و شوهرتان در دلم هم بيفتد كه خداوند مقلب القلوب است و محول الاحوال.
- براي افزايش آرامش و دفع نگراني ها از صدقه، دعا، توسل و توكل كمك بگيريد.

 

كانال مشاوره مركز ملي پاسخگويي به سؤالات ديني
https://t.me/pasokhgoo3


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.