تربيت جنسي

اگر متوجه شديم کودک ما محتواي جنسي در اينترنت جستجو کرده است چکار کنيم؟

تمايلات جنسي جزء لاينفک زندگي هر انسان عادي است. خيلي طبيعي ست که کودک شما به واسطه جوک هاي جنسي که از اطرافيان و يا دوستانش شنيده و يا ديدن يک فيلم در گوشي دوستش و يا هر چيز ديگربه اين موضوع کنجکاو شده باشد.

محدود کردن دسترسي به محتواي جنسي راه حل خوبي است و بهتر است که آن را اجرا کنيد، هر چند اکنون ديگر چندان کارآمد نيست و هيچ تضميني وجود ندارد که کودک شما راهي براي دسترسي به اين محتواها پيدا نکند، خصوصا اينکه دسترسي به هر نوع اطلاعاتي با وجود تکنولوژي هاي در دسترس، براي هر سني ممکن است.

شما قطعا نگران سلامتي و امنيت فرزندتان هستيد و بهترين راه اين است که کودکي آگاه پرورش دهيد. اگر متوجه شديد کودک شما در هر سني، محتواي جنسي در اينترنت جستجو کرده است شما مي بايست درباره مسائل جنسي و اطلاعاتي که برايش ضروري است با او صحبت کنيد.

اطلاعاتي که نياز است يک کودک 13 ساله از مسائل جنسي بداند متفاوت است از اطلاعاتي که يک کودک 7 ساله نياز است بداند. قطعا پيچيده ترين نکته نيز همينجاست که چه اطلاعاتي بايد به کودک بدهيم.

براي دادن اين اطلاعات سه اصل را در نظر بگيريد: ابتدا اينکه با توجه به مرحله رشدي که کودک شما در آن قرار دارد چه اطلاعاتي ضروري است بداند تا از سلامت اش محافظت کند، دوم اينکه امنيت روحي، جسمي و جنسي اش را حفظ کند و سوم اينکه چه سوالاتي در اين مورد براي کودک شما پيش آمده است. کافي بودن اطلاعات و نوع اطلاعات کاملا بستگي به اين سه اصل دارد.

فراموش نکنيد که صحبت کردن درباره مسائل جنسي با کودک به شما اين فرصت را مي دهد تا ارزشها و باورهايي خود را در اين مورد با کودک خود در ميان بگذاريد. ممکن است بعضي وقت ها پاسخ دادن به سوالات کودکان يا صحبت کردن در مورد برخي موضوعات براي شما بسيار خجالت آور و سخت باشد اما ضروري است که کودک هميشه شما را بيش از اينترنت به عنوان قابل اعتمادترين و امين ترين فردي که مي تواند به سوالاتش پاسخ دهد، بشناسد.

معرفي منبع
- تربيت جنسي كودك، نشر حديث راه عشق
- كانال حجت الاسلام و المسلمين دكتر رضا مهكام


کانال تلگرامي «خانه خوبمان»

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.