ليله الهرير چيست؟

 

ليله الهريردر جنگ صفين

خاتمه جنگ صفين نبرد ليله الهريردر شب جمعه 11 ماه صفر سال 38 هجري بود در آن شب سپاه معاويه از شدت سرما مانند سگ صدا مي‌كردند. چون هرير به صداي سگ مي‌گويند.

امير المومنين(ع) ذوالفقار به دست و سوار بر اسب پيامبر(ص) شمشير مي‌زد. و به هر شمشيري كه مي‌زد تكبير مي‌گفت و شجاعي را به خاك مي‌افكند. مقتولين به دست آن حضرت(ع) در آن شب بيش از500 نفر نقل شده‌اند. و تا صبح مشغول جنگ بودند به طوري كه ذوالفقار چند مرتبه خميده شد و آن حضرت(ع) با زانوي مبارك آن را راست نمودند. در اين جنگ جمعي از لشكر امير المونين(ع) به شهادت رسيدند كه از جمله آن‌ها عمار ياسر، اويس قرني، هاشم مرقال، پسر هاشم،  خزيمه بن ثابت، صفوان بن حذيفه و عبدالله بن بديل يا برادرش عبدالرحمن بن بديل، عبدالله بن حارث برادر مالك اشتر كه از خواص امير الومنين(ع) بودند. از لشكر معاويه جمع كثيري كشته شدند. اين جنگ 14 ماه به طول انجاميد. سرانجام با حيله عمرو بن عاص و نفاق عده‌اي مثل اشعث بن قيس كندي  كار به حكميت كشيد

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.