آرشیو برای: "آذر 1397, 27"

اوضاع حزن انگیز!

  محاصره شعب سه سال طول کشید فشار و سختگیری‌ها به حدی رسید که نالۀ فرزندان بنی‌هاشم به گوش مشرکان مکه می‌رسید[1] ولی در دل آنها تأثیر چندانی نمی‌کرد. جاسوسان قریش در تمام راه مراقب بودند مبادا کسی خواروباری به شعب ابی طالب ببرد. ولی علی‌رغم این کنترل… بیشتر »

رعايت و حرمت كودكان

  اسلام حتي براي کودکان هم احترام قائل است و آن ها را صاحب درک مي داند. براي عمل به اين مطلب بايد حواسمان باشد و مسئوليت خود را حتي در برابر کودک شيرخوار هم فراموش نکنيم . نمونه اي بسيار عالي از سنت پيغمبر اکرم در مورد احترام به درک و شعور کودکان… بیشتر »

قواى چهارگانه انسان

  1. قوّه عاقله كه به وسيله آن تمام حقايق اشيا درك مى شود و تمييز بين خير و شر مى دهد، و امر به كار خوب و نهى از كار بد مى نمايد. 2. قوّه شهويّه، نيرويى كه انسان را وادار به جلب منافع مى نمايد. 3. قوّه غضبيّه، نيرويى كه او را وادار به فرار و دورى از… بیشتر »

پیمان نامه مشرکان

  مشرکان در دارالندوه جلسه‌ای تشکیل دادند و عهدنامه‌ای به خط منصور بن عکرمه و امضای هیئت عالی قریش نوشتند و در داخل کعبه آویزان کردند و سوگند یاد کردند که ملت قریش، تا دم مرگ طبق موازین ذیل عمل کند: هرگونه خرید و فروش با هواداران محمد(ص) تحریم می‌شود؛… بیشتر »