آرشیو برای: "آذر 1397, 24"

عزت خوديافته

  ريشه اغلب اضطراب ها، افسردگي ها، بي قراري هاي رواني، احساسِ حقارت و کهتري، خودکم بيني و زودرنجي، پرخاشگري و ناکامي و… ناشي از فقدان احساس عزتمندي و اقتدار از درون است. کساني که نتوانند عزت خوديافته را از عزت دگريافته متمايز کنند، همچنان در هاله… بیشتر »

امین قریش!

  خانه کعبه در دوره جاهلیت هم در نظر عرب محترم بود. سالی سیل به درون کعبه راه یافت و دیوارهای خانه را شکست. قریش دیوارها را بالا بردند و وقتی خواستند حجرالاسود را نصب کنند، بین سران قبیله‌ها اختلاف شد. رئیس هر قبیله می‌خواست این افتخار را نصیب خود کند.… بیشتر »

عشیره اقربین(2)

  چون رسول خدا دعوت خود را به خویشاوندان رساند، گفت: کدام یک از شما مرا در این کار یاری می‌کند تا برادر من، وصی من و خلیفه من در میان شما باشد؟ همه خاموش شدند و علی (ع) گفت:‌ ای رسول خدا! آن من هستم. پیغمبر فرمود: این وصی من و خلیفه من در میان شماست،… بیشتر »

عشیره اقربین(1)

  هنگامی سه سال از بعثت پیامبراکرم (ص) گذشته بود، که آیه «وَأَنذِرْ‌ عَشِیرَ‌تَک الْأَقْرَ‌بِینَ»[ 1] نازل شد. پیامبر (ص)، علی (ع) را فرمود: یا علی! خدا مرا فرموده است تا خویشاوندان نزدیک خود را به پرستش او بخوانم، گوسفندی بکش و مقداری نان و قدحی شیر… بیشتر »