آرشیو برای: "آذر 1397, 03"

خلاقيت در کودکان

  مهم ترين نشانه هاي خلاقيت در کودکان که به تست خلاقيت هم احتياجي ندارند اشاره مي کنيم: نشانه اول: آن ها به راحتي و بدون اين که ترسي را در خود احساس کنند نظرات و پيشنهادات خود را در کلاس بيان مي کنند. ويژگي اي که در بسياري ديگر از کودکان هم سن و سال آن… بیشتر »

بارش باران بواسطه استخوان(3)

  تمامى مردم از اين ماجرى در حيرت و تعجّب قرار گرفته و با يكديگر مشغول صحبت چون و چرا شدند. و معتمد عبّاسى به امام عليه السلام خطاب كرد و اظهار داشت : ياابن رسول اللّه ! اين چه معمّاى مرموزى بود؟! و چرا ديگر باران قطع شد و ديگر نيامد؟! امام حسن عسكرى… بیشتر »

زن شر و شوهرشير سوار

  مى‌گويند در منطقه خرقان، عارف زنده دلى به نام شيخ ابوالحسن خرقانى مى‌زيسته كه آوازه شهرتش تا دوردست‌ها پيچيده بود. يك روز، شخصى طالب حقيقت، از شهرى دور به قصد ملاقات شيخ عازم خرقان مى‌شود تا پندى بگيرد و از كرامات او بهره‌اى ببرد. وى با زحمت فراوان… بیشتر »

تخریب کعبه!

  یکی از رویدادهای مهم در تاریخ اسلام، حمله سپاه یزید بن معاویه به شهر مکه و هتک حرمت کعبه است. در پی امتناع عبدالله بن زبیر از بیعت با یزید، سپاهی به فرماندهی حصین بن نمیر برای مبارزه با او عازم مکه شد. در ماه محرم سال ۶۴ هجری به مکه رسید و در ربیع… بیشتر »

تکنيک آموزش جرأت مندي

  آموزش جرأتمندي هم در حيطه رفتاري و هم در حيطه شناختي بکار گرفته مي شود. آموزش جرأتمندي با ترغيب مُراجع به اينکه تا جايي که به ديگران صدمه اي نرساند و حقوق آنان را مورد تعرض قرار ندهد، بايد از حقوق خود دفاع کند، تغيير اساسي در نظام باور مُراجع ايجاد مي… بیشتر »