آرشیو برای: "مهر 1397, 28"

کتاب مهارت هاي زندگي

  تأليف آقاي سيدمهدي خطيب، نشر: پژوهشکده اخلاق و روان شناسي اسلامي، با همکاري انتشارات دارالحديث سال 1396 امروزه با پيشرفت علم و فناوري و گسترش روزافزون اطلاعات و ارتباطات، از يک سو شرايط زندگي انسان تسهيل گرديده و از سوي ديگر، سلامت رواني او در تهديد… بیشتر »

ايستادگي در امور غريزي2

ايستادگي در مقابل چيزهايي که از«درون حرکت مي‌کنند» مانند فطرت و غريزه، خيلي سخت است. نرم ترين و شکننده‌ترين گياهان کدام است؟ شما از قارچ تُردتر، شکننده‌تر و نرم‌تر سراغ داريد؟ قارچ را اگر کمي فشار دهيد تو مي‌رود، ولي گاهي در مقابل چيزهايي سفت و سخت مثل… بیشتر »

آدرس موفقيت و شكست

  آدرس موفقيت: بزرگراه توکل بلوار آرامش، خيابان صبوري، ميدان عمل، مجتمع انگيزه واحد پشتکار منزل صداقت. آدرس شکست: بزرگراه بد بيني، بلوار حقارت، خيابان توهم، ميدان شعار، بن‌بست «چه کنم»، مجتمع يأس، طبقه زير زمين، منزل فلاکت.   سخن راني دکتر انوشه در… بیشتر »

خانواده درجه يك

نيكي به خانواده رسول خدا(ص) فرمود: هر معروفي صدقه به شمار مي‌آيد و هر آن‌چه را که مؤمن براي خود و خانواده و همسرش هزينه کند و نيز هر آن‌چه با آن آبروي خود و خانواده را حفظ کند، برايش صدقه نوشته مي‌شود. هم غذا شدن با خانواده امام صادق(ع) فرمود: شايسته… بیشتر »

هفت گام تا اظهار وجود2

  گام چهارم: از تماس چشمي بهره بگيريد ارتباط‌هاي غير كلامي گاهي از کلام و سخن‌، باور پذيرترند. تحقيقات نشان داده است که تاثير عناصر غير کلامي در رساندن پيام بيشتر از عناصر کلامي پيام مي‌باشد. ديگران، نداشتن تماس چشمي در زمان ابراز نظر را به حساب نداشتن… بیشتر »

هفت گام تا اظهار وجود1

يکي از مهارت‌هاي مهم در زندگي ما و شما مهارت اظهار وجود است. منظور از اين مهارت آن است كه شخص بتواند به سهولت افکار، احساسات و برداشت‌هاي خود را ابراز كند. با داشتن اين مهارت شما مي‌توايند از حقوق خود دفاع کرده و احساسات شخصي خود را بيان كند. بسياري از… بیشتر »

قرقره درماني

  پرسيد: صلوات موقع عصبانيت چه فايده اي دارد؟! گفتم: مانند قرقره درماني و آب روي آتش است. گفت: قرقره درماني چيه؟ گفتم: زن و شوهري نزد مشاوري رفتند. دکتر مي پرسه: چه اتفاقي افتاده؟ خانم در جواب ميگه: دکتر، ديگه نمي دونم چکار کنم. هر وقت شوهرم عصباني و… بیشتر »

نعيمان شوخ طبع به دام افتاد

  زماني سويبط مهاجري با نعمان بدري همسفر بود. روزي سويبط به نعيمان گفت: به من غذا بده. نعيمان گفت: بگذار رفيق هاي ديگر از سفر بيايند. سويبط نقشه کشيد نعيمان را به عنوان غلام بفروشد. کمي گذشته بود ديد گروهي مي آيند، پيش آنها رفت و گفت:غلامي دارم مي خواهم… بیشتر »

اوج بی مهری!(2)

  همسرم گفت: ای مرد! دست از این ایرادها بردار، آنچه امیرمؤمنان بگوید حق است. هرثمه می گوید: من همچنان در شک و تردید بودم تا سرانجام ماجرای عاشورای سال 61 هجری رخ داد و سپاه دشمن برای کشتن امام حسین علیه السلام بسوی کربلا لشکر کشید. من ابتدا از سربازان… بیشتر »

اوج بی مهری!(1)

  «هرثمة بن سلیم» یکی از یاران امیر مؤمنان علیه السلام بود که در جنگ صفین در رکاب آن حضرت می جنگید. وی می گوید: وقتی از کوفه به جبهه صفین حرکت می کردیم به سرزمین «کربلا» رسیدیم هنگام نماز بود پس به امامت امیرمؤمنان علیه السلام نماز جماعت را اقامه… بیشتر »

آتش!

  هنگامی که امام حسین صلوات الله علیه خندق را حفر کرد (امام گودالی پشت خیمه ها کند و آن را پر از آتش کرد که دشمن از پشت حمله نکند) و آن را پر از آتش نمود، مرد ملعونی به اسم جبیره کلبی به امام گفت: ای حسین قبل از آتش روز قیامت به آتش این دنیا مبتلا… بیشتر »

تربت کربلا

  پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله)، مقداری از خاک کربلا را به‌ام سلمه داده بود و او نیز آنرا در شیشه‏‌ای ‏نگهداری می‌کرد. حضرت فرموده بود هر‌گاه دیدی که این خاک، به خون تبدیل شد، بدان ‏که فرزندم حسین‏(ع) کشته شده است. روزی ام سلمه در خواب، رسول خدا را با… بیشتر »