آرشیو برای: "مهر 1397, 25"

پيش روندگي2

دستاورد با سرمايه ها و امکانات در اختيار يک فرد رابطه تنگاتنگ دارند. سود و زيان دستاورد با توجه به امکاناتي که فرد در اختيار داشته سنجيده مي شود. از اين رو پاسخ را بايد در معادله امکانات و دستاوردها، و مناسبات ميان آنها جستجو کرد. اما امکانات ما کدامند؟… بیشتر »

پيش روندگي1

  امام صادق (عليه السلام): مَنِ استَوى يَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ، ومن كان آخر يوميه خيرهما فهو مغبوط، ومَن كانَ آخِرُ يَومَيهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلعونٌ، ومَن لَم يَرَ الزِّيادَةَ في نَفسِهِ كانَ إلَى النُّقصانِ، ومَن كانَ إلَى النُّقصانِ، فَالمَوتُ خَيرٌ… بیشتر »

پرورش درك حقيقت

  تا ز لالا مي گـريـزي وصل نيست زانکه لالا را ز شاهد فصل نيست در زمان قديم به مربيان سالخورده اي که وظيفه تعليم و تربيتِ بزرگ زادگان را به عهده داشتند، لالا يا لَلِه مي گفتند. برخي از کودکاني که براي تربيت به اين پيران تجربت انديش سپرده مي شدند، مجذوب… بیشتر »

بد بختي انتخابي

تئوري انتخاب مي گويد که بايد از کنترل گري پرهيز کرد. کنترل گري را به عنوان عامل تخريب کننده رابطه معرفي مي کند. کنترل دروني را در مقابل کنترل بيروني توصيه مي کند. اين روانشناسي جديد به ما مي آموزد که آنچه انجام مي دهيم و احساس مي کنيم، از جمله بدبختي… بیشتر »

اسلام حامي زن

  مقام معظم رهبري: تصور از زن در خانه، تصور يک موجود درجه‌ دويي است‌ که موظف به خدمتگزاري به ديگران است. اين تصور بين خيلي‌ها هست؛ حالا بعضي‌ها به زبان مي‌آورند، بعضي‌ها هم به رو نمي‌آورند، اما در دلشان اين است. اين درست نقطه مقابل آن چيزي است که اسلام… بیشتر »

فریاد!

  اسامی چهار زن که در جریان نهضت عاشورا به عملکرد سپاه یزید اعتراض کردند: 1.ام عبدالله (دختر حرّ بدی کندی، همسر مالک بن نُسَیر).[1] اعتراض او به این سبب بود که شوهرش جبه کلاه دار (=بُرْنُس) متعلق به امام را غارت کرده بود. 2.زنی از قبیله بنی بکر بن… بیشتر »