آرشیو برای: "مهر 1397, 21"

پوشيدگي فرهنگي

ما را چه شده است كه اين گونه گستاخ و بي پروا، نه تنها به آموزه هاي اسلام و ديگر اديان توحيدي بي اعتناء شده ايم، بلكه پيشينه چند هزار ساله فرهنگ ريشه دار و آزرمگون ايراني را پيش پاي شهوت و شكم قرباني كرده ايم؟! در سخنان روزمره مردم و در شوخي ها و جدي هاي… بیشتر »

ايستادگي در مقابل امور غريزي(1)

  (شريك زنا نباشيم) ما سر دو راهي هستيم، يا بايد بگوييم مردم به راه حرام برويد؛ هر چه بادا باد و يا ازدواج موقت را توصيه کنيم.بحث بين انتخاب ازدواج موقت يا دائم که نيست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. اگر کسي گفت ازدواج موقت نه، يعني زنا… بیشتر »

تاب آوري چيست؟(3)

  شرايط سخت شرايط دشوار تحمل سختي تاب آوري افراد تاب آور روش هاي ايجاد تاب آوري در خود 1- روابط خود را گسترش دهيد: روابط خود را با اعضاي خانواده، فاميل، دوستان يا سايرين گسترش دهيد و مستحکم کنيد. دريافت کمک و حمايت از کساني که به فرد علاقه مندند و به… بیشتر »

تاب آوري چيست؟ (2)

  عوامل حمايتي تاب‌آوري عوامل حمايتي که به تاب‌آوري منجر مي‌شود، عبارت است از: الف) عوامل کودکي مانند خلق و خوي مثبت و توان اجتماعي. ب) عوامل خانوادگي شامل والدين حمايت کننده و تعيين قواعد به صورت همسان. ج) عوامل اجتماعي، مانند روابط مثبت با افراد بزرگ… بیشتر »

تاب آوري چيست؟1

  تاب آوري چيست؟ واژه تاب‌آوري را مي‌توان توانايي بيرون آمدن از شرايط سخت يا تعديل آن، تعريف کرد. در واقع تاب‌آوري ظرفيت افراد براي سالم ماندن ، مقاومت و تحمل شرايط سخت و پر خطر است که فرد نه تنها بر آن شرايط دشوار فايق مي آيد بلکه طي آن و با وجود آن،… بیشتر »

فحش و ناسزاگويي تعطيل

بين سماعه، صحابه امام صادق (عليه السلام) و شتربان او اختلاف پيش آمد و کارشان به بحث و گفتگو کشيد. يکي سماعه مي گفت و يکي شتربانش، لحظه به لحظه صدايشان بلندتر مي شد. در ميان دعوا ناگهان خشم سماعه شعله ور شد و برسر شتربانش با کلمات زشت و رکيک فرياد زد.… بیشتر »

بدگماني

گفت هر مردي که باشد بدگمان نشنود او راست را با صـد نشان سوءظن گناه بزرگي است که خداوند در قرآن کريم مومنان را به اجتناب از آن فرمان داده است. بدگماني ريشه بسياري از کشمکش ها در ميان آدميان است. چه بسيار خيالات باطل و گمان هاي بي پايه که موجب فروپاشي… بیشتر »

نماز و معنويت درماني

  دکتر اسماعيل اکبري، رئيس مرکز تحقيقات سرطان از نتايج شگفت‌انگيز تحقيقات مختلف درباره ارتباط نماز و معنويت درماني با سلامت جسم و روان که به همت گروهي از پژوهشگران گروه ژنتيک دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، مرکز ملي ژنتيک و گروه سايکوانکولوژي اين دانشگاه… بیشتر »

عطش!

  در نبرد صفین ابوایوب سلمی از فرماندهان معاویه به کمک نیروهای خود بر آب فرات مسلّط شده و آن را به روی سپاه حضرت بست. لشکریان امام علی(ع) از شدت عطش به آن حضرت شکایت کردند. امام از گرفتاری پیش آمده به شدت ناراحت شد. در آن حال امام حسین(ع) عرضه داشت:… بیشتر »

معاشرت‌هاي مضر

  مقام معظم رهبري اين‌که گفته‌اند به نامحرم نگاه نکنيد؛ اين‌که به زن‌ها گفته‌اند براي غير شوهرتان آرايش نکنيد؛اينکه به مردها گفته‌اند به چهره‌ي آرايش‌کرده‌ي زن ديگري غير از همسرتان نگاه نکنيد، و از مخالطت‌ها و «معاشرت‌هاي مضر» اجتناب ورزيد، بخش عمده‌اش… بیشتر »

قاسم بن الحسن

  تاریخ ولادت قاسم بن حسن ثبت نشده است، اما در کتاب‌های تاریخی و در مقاتل در مورد سن او اظهار نظرهایی شده است؛ در مقتل خوارزمی آمده است که وی به سن بلوغ نرسیده بود،[۱] و در لباب الانساب سن وی ۱۶ ثبت شده است.[۲] شیخ مفید، مادر قاسم و عبدالله بن حسن و… بیشتر »