آرشیو برای: "مهر 1397, 04"

ارتباط با کودکان ناسازگار

  امروز براي جمعي از مربيان و مبلغين در موضوع “شيوه ارتباط با کودکان ناسازگار و خاص” سخنراني داشتم. کلاس پنجم است کوتاه قد و به شدت لاغر اما اين قدر قدرت دارد که وقتي خادم مسجد با او مشاجره کرد، دستور داد کسي مُکَبِر نماز نشود، همه بچه ها… بیشتر »

خورشید بر بالین ماه

  نام شهدایی که روز عاشورا امام حسین(ع) هنگام شهادت به بالین سرشان آمد؛ را بیان کنید؟ امام حسین علیه السلام در روز عاشورا در هفت مورد به بالین شهدا آمد، و سه نوبت بربالین چند نفر از خاندانش؛ برادرش عباس علیه السلام، فرزندش علی اکبر علیه السلام، و فرزند… بیشتر »

چگونه يک گروه را اداره کنيم؟

  در تعريف گروه بايد آن را عبارت از دو يا چند فرد دانست که با يکديگر در تعامل بوده و به هم وابسته‌اند، از يکديگر آگاهي دارند و با تعامل اجتماعي بر يکديگر تأثير مي‌گذارند. افراد گروه‌هاي کاري غالباً براي نيل به يک هدف مشترک تلاش مي‌کنند. دو پليس در يک… بیشتر »

شهید ایرانی کربلا

  اسلم فرزند عمرو غلام امام حسین علیه السلام و از ترکان دیلم (اطراف آذربایجان ایران) بود. طبق نقل برخی از مورخان، وی مردی شجاع و قاری قرآن، دانای به زبان عربی و در مواقعی کاتب امام حسین علیه السلام بود و هنگامی که امام حسین علیه السلام از مدینه به مکه و… بیشتر »

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج

  يکي از معضلات قرن حاضر پديده طلاق است . همانطور که آمارها نشان ميدهد ميزان طلاق در تمام جوامع رو به افزايش است و اين معضل گريبان بسياري از جوانان را گرفته يا خواهد گرفت. اما براي پيش گيري از آن آنگونه که بايسته است اقدام لازم توسط زوجين يا خانواده ها… بیشتر »

صحابه شهید در کربلا

  در میان یاران امام حسین(ع) چند نفر از اصحاب پیامبر(ص) بوده‌اند. ۵ نفر از شهدای کربلا جز صحابه پیامبراکرم(ص) بودند . این پنج نفر عبارتند از: انس بن حارث کاهلی،.حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه اسدی،هانی بن عروه مرادی، عبدالله بن یقطر محمد سماوی، اِبصار… بیشتر »